Search

Translate

donderdag 24 november 2016

Bomen Knuffelen als Orakel

In de natuur is het heerlijk vertoeven vind ik. Zodra ik de energie van de bomen om me heen voel, valt er al van alles van me af. De energie van het bos bevat negatieve ionen en die hebben een wel heel erg positieve uitwerking op me. Bomen transformeren de donkere plekken in iemands aura in mooie heldere kleuren. Daarom kun je je ook zo verfrist voelen na een boswandeling.

In de herfst is het extra mooi wandelen met alle schakeringen in de kleuren groen, geel, oranje, rood, bruin. Echt supermooi om te zien, te ruiken, te ervaren.

In de meeste bossen staan wel een aantal bomen die iets bijzonders hebben. Let wel; ze zijn allemaal bijzonder, maar sommige springen er gewoon uit. Soms weet je niet meteen wat het is dat je voelt, maar als je ze dan eens beter bekijkt, dan zie je toch ongewone dingen.

Zo zie ik het helemaal voor me dat er elfen of kabouters in deze boom wonen:



En dat dit de entree is voor een trol of zo:
 

Als je vaker in het bos komt, dan ga je anders naar bomen kijken. Sommige zien er sterk uit, voelen aan alsof ze je willen helpen om al je zorgen en pijntjes weg willen nemen. Zo'n boom is heerlijk om te omhelzen. Bomen knuffelen is een gezonde manier om afstand te doen van negatieve emoties, gedachten en gevoelens.


Bomen kunnen ook met elkaar praten en als het allemaal oudere bomen zijn die een beetje bij elkaar staan, dan maken ze behoorlijk wat lol met elkaar. Bomen weten veel. Ze vertellen hun geheimen met het ruisen van de wind. Ze kunnen je ook antwoorden geven. Het enige wat je hoeft te doen is fysiek contact te maken met de boom en je vraag te stellen. De boom doet de rest.

Als je de volgende keer in het bos bent, en je hebt zin om een boom te knuffelen, of je hebt een antwoord nodig, zoek er dan eentje uit, ga er tegenaan staan (dichter dan ik hier doe op de foto), sla je armen om hem heen en luister...

Liefs,
Vivian Dassen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.